Formació conjunta ADF Sabadell – ADF Bages Oriental

Tal i com ja us havíem avançat, el passat dissabte 21 de novembre els membres de l’ADF de Sabadell varen realitzar una formació conjunta amb membres de l’ADF Bages Oriental, en la seva majoria voluntaris dels municipis de Mura i Rocafort.

Durant la jornada es va realitzar una part teòrica amb una repassada de conceptes bàsics de cara a afrontar amb seguretat l’extinció d’un incendi forestal, a més de tractar altres temes com els protocols de funcionament del Punt de Trànsit durant un incendi, protocols de comunicacions, o unes nocions de cartografia. A més de l’anterior, també es va explicar i comparar el funcionament de la Federació d’ADF del Vallès Occidental, més propera a la zona metropolitana de Barcelona i molt més urbana, respecte a la Federació d’ADF del Bages, de caire més rural.

Un cop finalitzada la part teòrica, es va procedir a fer una sèrie de pràctiques sobre el terreny per profunditzar i posar en valor els conceptes tractats durant la sessió anterior, tals com la tècnica bàsica de treball amb línia d’aigua o la línia de defensa amb eines manuals, a més de poder avaluar els diferents tipus de vehicle emprats per a l’extinció, interessant-se molt els voluntaris de l’ADF Bages Oriental pels vehicles lleugers de l’ADF Sabadell amb kit d’alta pressió i una gran economia d’aigua.

Durant la sessió varen estar presents l’Alcalde acompanyat d’un dels regidors de l’Ajuntament de Mura, els quals varen agrair la jornada i l’intercanvi de coneixements, valorant molt positivament la possibilitat que proporciona la formació de millorar l’efectivitat davant un sinistre a una zona de molt alt valor ecològic -situada al cor del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac- i molt allunyada dels Parcs de Bombers més propers.

Per finalitzar el dia, es va realitzar un dinar de germanor ofert per l’ADF Bages Oriental a on tots els voluntaris varen poder gaudir i compartir experiències.

Podeu veure la galeria completa de les imatges del dia aquí.